Фото з архіву: ДП «ЗВВО» у роки процвітання

У 1970 році працівниками підприємства виготовлено перший виріб – аеросани-амфібію А-3 конструкції А. Туполєва та розпочато їхній серійний випуск (для прикордонників, зв’язківців, геологів), а згодом  і спеціальну модифікацію для служби пошуку та рятування космонавтів (аеросани А-3ПС).

А вже через рік, у 1971 році, філію перейменовано у Закарпатський машинобудівний завод; від 1989 року підприємство має сучасну назву - ЗВВО. Нині Закарпатське вертолітне виробниче об’єднання – це державне підприємство авіаційно-космічної галузі промисловості, яке підпорядковане Міністерству промислової політики України.

У 1978 році для забезпечення підготовці кваліфікованих фахівців у селищі було створено Закарпатський машинобудівний технікум на 480 місць. Розпочато співробітництво із Куйбишевівським авіаційним заводом (нині м. Самара, РФ), якому постачали обтічники шасі та крісла пілотів на літак Ту-154, та Харківським авіаційним виробничим підприємством, для якого виготовляли хвостовий відсік Ф-5, обтічник шасі та крісла пілотів на літак Ту-134А. Крім того, завод виготовляв крісла пілотів та екіпажу для літаків Ту-204, Іл-76, Ан-74, Іл-114 (для Узбекистану), Ан-124 «Руслан». Згодом підприємство виконувало також державне замовлення на виготовлення виробів військового призначення.

У 1984 році розпочато освоєння виробництва спортивного 4-місного вертольота Мі-34 (завершено на поч. 1990-х рр.). Крім основної продукції, на заводі розроблено і впроваджено у виробництво близько 30-ти найменувань товарів народного споживання: коляска «Мальвіна», спортивні рюкзаки, дитячі санки, крісла-гойдалки, набір меблів «Едельвейс» тощо.

Однак після розпаду СРСР, у зв’язку з відсутністю державних замовлень, темпи виробництва різко знизилися, а кількість працівників протягом 1991–2007 рр. скоротилася від 4 тис. до 150 осіб.

18 серпня 2008 року Господарський суд Закарпатської області виніс рішення про банкрутство заводу. Тоді близько 20 державних і приватних підприємств висловили готовність взяти участь у створенні державного вертольотобудівного консорціуму, але коштів на проект Міністерство промислової політики так і не виділило.
26 травня 2010 року голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида повідомив на прес-конференції, що до 70% заводського обладнання було демонтовано і продано як металобрухт.

Після створення в грудні 2010 року державного концерну «Укроборонпром», підприємство було включено до його складу.

У 2013 році підприємство робило спроби відновити свою діяльність, виконавши замовлення міністерства оборони на виготовлення крісел пілота для літаків Ан-32 ВПС Індії, що проходили ремонт на 410-му заводі цивільної авіації. Вартість контракту склала 1,3 млн. гривень.

У січні 2014 року військова прокуратура Західного регіону порушила кримінальну справу стосовно групи посадових осіб підприємства, які вчинили розтрату 443 897 гривень бюджетних коштів з використанням службового становища.

І хоч наразі підприємство переживає не найкращі часи, у пам’яті дубівчан завод залишив приємний слід. Адже наприкінці 70-х та на початку 80-х років за кошти підприємства було збудовано чимало об’єктів соціальної сфери: поліклініка; два заклади освіти, машинобудівний технікум із спортивним залом, їдальнею, виробничими майстернями та гуртожитком; поштове відділення; торгові комплекси; стадіон «Карпати».

Тож пропонуємо вашій увазі історичні світлини, де задокументовано виробничий процес на підприємстві.

























































Tyachiv.com.ua






Матеріали по темі:

0 коментарів

Залиште Ваш коментар

Коментувати новину Cancel reply