В Ужгородській «Галереї Ілько» можна помилуватися картинами уродженця Тячівщини - Павла Бедзіра (ФОТО)

В обласному центрі Закарпаття триває художня виставка «Відомий і невідомий. Павло Бедзір»,яку урочисто було відкрито у мистецькому центрі «Галерея «ІЛЬКО» ще 3 вересня. Виставка триватиме до 1 жовтня.

В експозиції зібрані твори, які знаходяться в приватних колекціях – теперішні їхні власники відгукнулись на ініціативу проведення виставки і надали для неї роботи Павла Бедзіра. 

«Червоною ниткою» в експозиції проходить тема дерева: дерево зустрічає глядача прямо при вході у галерею, дерево в усіх його можливих варіантах і проявах, філософських іпостасях присутнє на представлених на виставці полотнах. Що й не дивно, адже художник вірив, що кожне дерево - це окреме життя і окремий характер, відтак, своїми роботами немов проводив паралелі між буттям людини й дерева.







  
Виставка вперше охоплює всі творчі періоди митця, його головні графічні техніки. Співекспонентами запрошені молоді художники, у творах яких, на думку організаторів і кураторів, простежується резонування, суголосся із тривалим і безкомпромісним шляхом Павла Бедзіра.
















Нагадаємо, що Павло Бедзір народився 27 січня 1926 року у с.Калини Тячівського району в сім'ї священника. 

Ще навчаючись у початковій школі, познайомився з репродукціями картин Й.Бокшая, почав малювати в 7-річному віці. Під час навчання у Мукачівській торговельній академії ходив на студії до майстерні художника-графіка Вільмоша Береца, після чого інтенсивно займався малюнком. У 1944р., як зазначив сам мистець, для нього настав переломний період - почав серйозно вивчати східну філософію, історію світової культури, познайомився з йогою. Бедзір - ерудована людина. вивчав угорську мову, щоб мати доступ до філософських та мистецтвознавчих книг, а також до художніх книг тих авторів, що не були доступні україномовному та російськомовному читачеві в радянський період.

Найтриваліша серія робіт під назвою "Із життя дерев" - символ Бедзіра, який повною мірою ідентифікує його як визначну постать закарпатської художньої сцени. У графічних аркушах, присвячених світові дерев, художник у філософсько-метафоричній формі прагнув відтворити одвічні проблеми людського буття. Бедзір виконав сотні графічних картонів, продряпуючи тоновану чорну поверхню до білого грунту.

Помер художник 10 липня 2002 році в м.Ужгород.


Матеріали по темі:

0 коментарів

Залиште Ваш коментар

Коментувати новину Cancel reply