Надіслати
НОВИНУ
 
04.05.2018    П:911 К:0
Ганичівські першокласники – першопрохідці «Нової української школи» (ФОТО)
За кілька тижнів у школах району завершиться 2017-2018 навчальний рік. Для 52 учнів Ганичівської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Михайло Фельбаба) цей навчальний рік був особливим, і не тільки тому, що вони стали першокласниками, а й тим, що ці школярі першими у районі почали навчатись за стандартами «Нової української школи».
Окрім цієї школи, на території області за пілотним проектом навчаються першачки ще трьох шкіл – Ужгородської №8, Чинадіївської на Мукачівщині та Міжгірської №1. А  в Україні 100 шкіл стали учасниками експерименту МОН.

Вже з наступного навчального року всі першокласники країни будуть навчитися за новою програмою. Тож, аби довідатися про здобутки першопрохідців «нової школи», та дізнатися чи виправдала вона сподівання освітян, ми завітали до Ганичівської ЗОШ І-ІІІ ст, де поспілкувалися з педагогами, дирекцією та власне наживо побачили, як проходить навчання у «новій школі».

До двох класів – 1-А та 1-Б, де діти здобувають знання відповідно до зміненої освітньої програми, заходимо у супроводі заступника директора з навчально-виховної роботи Ганичівської ЗОШ І-ІІІ ст. Миколи Омельяненка та заступника директора з навчально-виховної роботи початкової ланки Василини Фіцай. 

Микола Володимирович розповідає, що перше півріччя первачки тільки знайомилися зі школою й всі заняття проходили в ігровій формі. Однак це не завадило їм навчитися писати та читати. Василина Фіцай продовжує розмову: «Дітки, що вчаться за новою освітньою програмою, більш розковані за тих, що здобувають знання за старими стандартами. Адже нова програма передбачає, що на занятті учні проявляють більшу активність та вчаться пізнавати світ, вчителі вчать діток мислити самостійно й на практиці здобувати знання. Однак говорити про результати цієї пілотної програми ще зарано. Деякі підсумки зможемо зробити тільки наприкінці другого класу.»

У 1-А класі саме триває інтегрований урок «Я досліджую світ», в основу якого лягли кілька предметів – українська мова, математика та мистецтво. Класний керівник Василина Юріївна Плиска разом з учнями обговорюють тему тижня «Світ рослин». У класі панує дружелюбна й зовсім не гамірна атмосфера, хоч діти доволі розкуто поводяться на уроці. Вони не сидять за партами, а стоять у колі разом з вчителькою та кожен по черзі висловлює свою думку про те, чому людина не може жити без рослин. Після такої розминки дітки переходять до наступного заняття – згруповуються по кілька осіб й продовжують говорити про застосування рослин у побуті.

Василина Юріївна розповідає: «У вересні ми були дуже розгублені й не знали що нас очікує. А зараз вже бачимо результат: наші дітки читають, пишуть і не тільки. Вони вміють вільно висловлювати свою думку, навчилися досліджувати, спостерігати,  доводити свою думку. Головне, що дітки почуваються розкуто, вони не бояться спілкуватися з дорослими та вміють відстоювати свої позиції. Великим плюсом є й те, що перші класи були капітально відремонтовані та облаштовані всім необхідним для навчання: є інтерактивна дошка, комп’ютер, чимало підручних матеріалів. Однак, окрім позитивної сторони, маємо й негативну. Ось ми стоїмо у ранковому колі, а місця для проведення цього заняття у класі замало. Тому дуже хочеться, аби для такого роду занять була ще й ігрова кімната. У класі навчається 26 діток, а бажано, аби їх кількість була меншою. Однак, якщо таке велике наповнення учнів є у класі, то на підмогу вчителю потрібен би ще й помічник.»

Василина Юріївна каже, що за новою програмою вчителю необхідно ще більше працювати. Адже, аби підготуватися до одного заняття, необхідно витратити чимало часу та зусиль. Педагог має виготовити різні тематичні роздруківки, а на уроці роздавати ці матеріали діткам й одночасно проводити заняття. Кожен навчальний тиждень є тематичним. Обрана тема звучить на всіх уроках: чи то математика, чи інтегроване заняття.

Василина Плиска зауважує, що навчальний рік не видався б таким вдалим, якби до роботи з учнями не долучалися батьки. За їх фінансової підтримки придбано всі необхідні канцелярські матеріали для оформлення тематичних проектів та ілюстрацій.

– Скажімо, сьогодні, як продовження теми рослин, будемо з дітками робити аплікацію квітки нарциса. Разом з тим, аби вивчити будову рослини, проведемо й екскурсію на подвір’ї школи, де безпосередньо на практиці оглядатимемо рослини. І такі методи навчання неабияк подобаються учням, дітки засвоюють не тільки знання, а й отримують практичний досвід, – розповідає педагог.

…На партах, які стоять не у рядок, як у звичайних класах, а асиметрично, лежать зошити та підручники першачків. Вчаться діти читати за букварем за редакцією Катерини Пономарьової, а вираховують приклади та виконують задачі у спеціальних зошитах з математики.

Під аналогічною назвою триває інтегроване заняття й у 1-Б класі, де класний керівник Марія Михайлівна Аннишинець. Після обговорення з учнями будови рослини вчителька пише на дошці речення про весну та пропонує  розібрати його на слова, а слова – на букви та звуки. Розбір цей дітки роблять за допомогою конструктора «LEGO». Учні складають пірамідку з тої кількості кубиків, скільки є слів у реченні і так далі. Завдання видається доволі цікавим, тож діти з ентузіазмом виконують його й навипередки хизуються своїми конструкторами. Затим першокласники групуються й складають картинки рослин з пазлів. Така невимушена атмосфера та динамічність у проведенні заняття, за словами педагогів, сприяє творчому розвитку дітей та не дозволяє дітям нудьгувати.

– Ще на початку року у нас були деякі хвилювання щодо того, як будемо реалізовувати пілотний проект. Зараз ми вже на фінішній прямій, всі побоювання позаду. Першокласники не тільки навчилися читати, писати та рахувати, а й освоїли головне – застосовувати здобуті знання у побуті. Кожен навчальний день у класі починається ранковою зустріччю, де діти вчаться спілкуватися між собою, робити компліменти один одному, визначають за календарем дні, місяці, пори року. Велику увагу приділяємо з учнями й дослідженням. До прикладу, нещодавно змішували різні кольори фарб, отримуючи нові відтінки та барви, – розповідає про педагогічні методи нової освіти Марія Аннишинець.

Завершується кожен тематичний тиждень певним підсумком роботи – це може бути виставка рукодільних робіт, виготовленням лепбуків та інше...

Класний керівник зауважує, що втілювати у життя проект вдається й завдяки підтримці батьків учнів. Адже за новою програмою їх участь у навчально-виховному процесі початкової школи неабияк важлива. Марія Михайлівна розповідає, що нещодавно батьки разом з учнями та педагогом провели цікаве тематичне заняття, під час якого дітки вчилися культурі спілкування на бенкетах, манері поведінці на урочистих заходах та сервірування святкових столів. Вдячні вчителі й вихователю продовженого дня, яка допомагає організовувати навчальний процес.

Робити висновки щодо ефективності пілотної програми педагоги не беруться. Кажуть, що підвести підсумки можна буде наприкінці 4 класу, а деякі результати стануть очевидними вже наприкінці 2 класу.

– Головне, що таке навчання до вподоби дітям, а відповідно – подобається й нам, педагогам. Педагогічна методика, звичайно, змінилася, але принцип залишився сталим – всебічний розвиток особистості. Якщо цих змін в освіті вимагають час та наші діти, то ми теж готові змінюватися, – резюмує Марія Михайлівна. 

Вчителі зазначають: новації у Ганичах викликають неабиякий інтерес з боку колег з інших шкіл Тячівщини, з наступного року  їх запровадять в усіх школах держави. Тож ганичівські педагоги з радістю діляться своїм досвідом роботи за стандартами «Нової української школи» з колегами з інших шкіл району. Разом з тим, вчителі, які нині працюють за пілотним проектом, контактують один з одним. Так, на базі Ганичівської школи був проведений один з перших семінарів з обміну досвіду  за участі педагогів «нової школи» Закарпаття. Заключний семінар, де буде обговорено результати роботи за рік, невдовзі буде в Ужгороді. 

Директор школи Михайло Фельбаба зауважує, що пілотний проект успішно стартував на базі навчального закладу: дітки вчаться, а вчителі продуктивно працюють.

– Робота вчителя за новими стандартами полягає у тому, що він не тільки наставник, а друг, помічник та колега, який  спільно з дітьми йде до освоєння нових знань. І нашим вчителям це вдалося. Тому хочу побажати педагогам, які нині готуються до нових стандартів у освіті, сміливо йти у ногу з часом та перебудовуватися внутрішньо, – переконує Михайло Михайлович.

Також він зауважує, що у зв’язку із запровадженням реформи, частково вдалося покращити і матеріальну базу школи. Тож висловлює сподівання, що держава й у наступному навчальному році підтримуватиме освітні заклади.

У Ганичівській школі вже 1 вересня буде здійснено набір у три перші класи, де навчальний процес, як й у всій крані, вже йтиме за новими стандартами. Проте ганичівським педагогам  вже буде простіше втілювати проект у життя, адже їх колеги-першопрохідці радо допоможуть та поділяться здобутим за цей рік досвідом.













 


 Л.БІЛАК для .Tyachiv.com.ua



Коментарі (0)

Додати коментар
Введіть число
 
 
Новини від KINOafisha.ua
Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Cinema Citi