Надіслати
НОВИНУ
 
8/31/2015    П:2836 К:9
Думка юриста щодо об’єднання територіальних громад, у тому числі на Тячівщині
За результатами останнього пленарного засідання Закарпатської обласної ради засобами масової інформації акцентується увага на саботуванні прийняття рішення місцевими депутатами щодо затвердження Перспективний плану формування спроможних територіальних громад області та утворення двох громад Тячівщини.
При цьому позиція очільника обласної державної адміністрації є діаметрально протилежною до позиції більшості депутатського корпусу. Щоб пролити хоч якесь світло на цю доволі актуальну тематику, нам доведеться звернутися до приписів законодавства, що покликане регулювати такого роду відносини – тобто об’єднання територіальних громад.

Як відомо стаття 8 Основного Закону гласить: «Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.».

Окрім цього, відповідно до приписів статті 5 Конституції України носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування… Ніхто не може узурпувати державну владу.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», який є спеціальним нормативно-правовим актом для органів місцевого самоврядування, у тому числі депутатів відповідних рад, місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняються (гарантується статтю 3 цього ж Закону).

Вказаний Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» станом на 1 січня 2015 року встановлював, що добровільне об’єднання територіальних громад відбувається за рішенням місцевих референдумів відповідних територіальних громад сіл. Таке рішення є наданням згоди на створення спільних органів місцевого самоврядування, формування спільного бюджету, об’єднання комунального майна (частина третя статті 6 Закону).

Як не одноразово повідомлялось, 5 лютого 2015 року було прийнято Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» № 157-VIII, який набув чинності 5 березня 2015 року.

Цим Законом визначено, що суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст (стаття 3 Закону).

Окрім цього, вказаним Законом як передумова проведення об’єднань територіальних громад визначена наявність Перспективного плану формування територій громад області, котрий повинен був бути схвалений Закарпатською обласною радою та за поданням обласної державної адміністрації - затверджений Кабінетом Міністрів України (стаття 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»).

На жаль, не дивлячись на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року № 214 «Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад» уряд зобов’язував обласні державні адміністрації у місячний строк розробити проекти перспективних планів формування територій громад згідно з Методикою, затвердженою цією постановою, та подати їх на розгляд обласних рад, досі відповідний Перспективний план облдержадміністрацією не розроблений, а відповідно і не міг бути схвалений Закарпатською обласною радою.

Стає зовсім не зрозумілою ситуація, чому без затвердження у встановленому законодавством порядку первинного документу (Перспективного плану формування територій громад Закарпатської області) обласною адміністрацією робляться спроби «проштовхнути» через обласну раду відповідне рішення про утворення добровільного об’єднання громад.

Більше того, Перехідними положеннями Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» № 157-VIII внесено відповідні зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема викладено у новій редакції статтю 6 цього Закону «Територіальні громади», де посеред іншого зникла частина третя, що гарантувала проведення добровільного об’єднання територіальних громад на підставі рішення місцевого референдуму відповідної територіальної громади сіл.

Хіба це не є прямим свідченням узурпації влади, що заборонена статтею 5-ю Основного Закону? І хіба повинен делегований відповідною територіальною громадою депутат Закарпатської обласної ради мовчки потурати таким цинічним проявам узурпації влади?

Провівши такий поверхневий аналіз стає зрозумілим, чому вчора депутати відмовились голосувати за такі рішення щодо об’єднання територіальних громад. По-перше, таке об’єднання розпочалося задовго до прийняття Перспективного плану формування територій громад Закарпатської області. По-друге, це об’єднання не містить ознак добровільності прийняття відповідних рішень територіальними громадами. По-третє, виключивши норму про проведення місцевого референдуму з питань проведення добровільного об’єднання територіальних громад таке об’єднання видається схожим на фарс!

Tyachiv.com.ua

Коментарі (9)
тячивець
2/2/2016 8:38:58 PM  |  IP: 95.134.142.***
вильхивська громада це точно фарс Для них Ниякого закону не иснуе ниби живуть в окремий держави
Закарпатец
9/16/2015 6:13:54 PM  |  IP: 217.66.152.***
http://foto-history.livejournal.com/2472515.html

ПОГРОМЫ ВО ЛЬВОВЕ
Закарпатец
9/11/2015 1:29:39 AM  |  IP: 188.168.35.***
http://doc.rt.com/filmy/popravki-k-pervoj-popravke/#part-1
ПОПРАВКИ К ПЕРВОЙ ПОПРАВКЕ (Лари Кинг)

http://cont.ws/post/119955?_utl_t=fb
Поздравляю, операция "Werfen Osten - 2015" началась!
Закарпатец
9/3/2015 1:58:54 PM  |  IP: 188.168.35.***
www.youtube.com/watch?v=XK3eFt0ENbI&feature=youtu.be

Депутат Европарламента: Украину уже не спасти
Тячівець
9/1/2015 3:36:55 PM  |  IP: 37.55.23.***
Якого думка юриста напишіть будь ласка?
Тячівець
9/1/2015 3:34:30 PM  |  IP: 37.55.23.***
Ідіть на хуй видавництво і коментатори дебільні. Ваш рівень знань у юриспруденції нульовий. Краще відсмокчіть у Йовдія, як ви звикли робити проститутки , а потім коментуйте! Бо таке поняття для вас як децентралізація- космос, уроди балоговські!
Юристи
8/31/2015 7:26:39 PM  |  IP: 195.66.156.***
Так підпишись хто ти є? Тоді подискутуємо- про референдум, перспективний план і т. Д. А не голосували депутати, бо не отримали команду, як і ти- написати цей пасквіль. Ти такий юрист як вони депутати-'карманний'.
Аня
8/31/2015 1:48:03 PM  |  IP: 46.201.120.***
Розумно лаконічно аргументовано.Чумусь минта кандидата юридичних наук цього не навчили позор знають учні які учать правознавство
тарас попович с. РУСЬКЕ ПОЛЕ
8/31/2015 11:00:22 AM  |  IP: 195.66.157.***
В Тячеві, Руському Полі і Лазах голови рад узурпатори і авантюристи.
Повністю підтримую думку юриста.
І повністю не підтримую ЄЦунів, які розпочали антинародну кампанію по ліквідації місцевого самоврядування (ліквідації громад і закриття сільрад) в Тячівському районі і в Закарпатській області.

<<Попередня
1
Наступна>>
Додати коментар
Введіть число
 
 
Новини від KINOafisha.ua
Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Cinema Citi